Je vergadert buiten de deur op een superleuke plek. De ontvangst is gastvrij, de locatie mooi ingericht, er zijn zalige zoetigheden, gezonde tussendoortjes en de lunch is smaakvol en homemade. Kortom alles klopt en het kan niet beter. Wie is toch de drijvende kracht achter zo’n inspirerende plek? Om daar antwoord op te krijgen, stellen wij je hier graag voor aan een bevlogen locatiehouder.
‘De lat ligt hoog: ik wil onze klanten blijven verrassen’
Petra van der Perk, algemeen directeur en eigenaar van Het Nut – Beesd:
“Als jong meisje liep ik altijd al langs Het Nut aan de Voorstraat 42. Vanuit min ouderlijk huis liep ik via het kleine paadje langs de zijkant naar de lokale supermarkt. Zo klein als ik was, vond ik het toen al een prachtig pand.”
“Op mijn zeventiende verliet ik mijn dorp, met de wereld aan mijn voeten en alle kaarten open. Ik woonde een tijd in het buitenland en had verschillende (bi)baantjes. Daarna ben ik gestart aan de Hogere Hotelschool Den Haag. Ik leerde er alles over gastvrijheid, de liefde voor lekker eten, maar kreeg vooral ook de kans om de wereld in te trekken. Om prachtige hotels en locaties te ontdekken en te ervaren.”
Aan het werk
Tijdens mijn werk bij Walt Disney World (Orlando) en Grand Hotel Huis ter Duin (Noordwijk) leerde ik dat op en top service, gastgerichtheid en constant verrassende elementen toevoegen het plaatje compleet maken. De lat ligt dan ook hoog bij Het Nut: we verrassen onze gasten graag.
Min leven als interim eventmanager bij de grotere zakelijke dienstverleners van Nederland heeft mij geleerd strategisch, servicegericht en out of the box te denken.
Dromen worden werkelijkheid
Een eigen zaak, waar je letterlijk de deur open kan doen, bleef altijd een droom. Toen in 2010 Het Nut te koop kwam, heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en de stap gezet. Een locatie vlakbij de A2, centraal gelegen in Nederland, in een historisch oud pand en bereikbaar met openbaar vervoer. Het Nut werd het.
Mijn liefde voor oude panden is groot. Ik denk altijd in concepten en mogelijkheden.
Vandaag – 14 jaar later, blijf ik nog steeds hard werken voor mijn dromen. Ik ben dankbaar en trots om volgende jaar (2024) onze 3de locatie in Culemborg te openen. Deze keer een boerderij uit 1820 met veel geschiedenis en verhalen.
Deze locatie ga ik op team dagen richten waar je niet alleen inspiratie opdoet maar ook de omgeving intens ervaart.
Wil je meer weten over deze locatie, stuur een mail naar info@vergaderen-in-stijl.nl of bel 06 22 85 89 39.